İşletme Fakültesi

İşletme Fakültesi

Fakültemizde oyunlaştırılmış vaka temelli eğitim verilmeye başlandı.

Üniversitemizin ve İşletme Fakültemizin değişime ayak uydurma ve değişime öncülük etme misyonu gereği gelişen teknolojilerin kullanıldığı yenilikçi eğitim tekniklerinin geliştirilerek müfredata uygulanması çalışmaları devam etmektedir. Bu kapsamda ilk olarak, 2018 Bahar Döneminde fakültemizin İngilizce İşletme bölümünde; öğretim üyemiz Prof.Dr. Emine Çobanoğlu tarafından verilen Organizational Marketing-Örgütsel Pazarlama dersinde “oyunlaştırılmış vaka temelli eğitim tekniği” kullanılmaya başlanmıştır. Bu amaçla “Marketing Strategy Game - Pazarlama Strateji Oyunu” geliştirilerek uygulanmıştır.

Yürütülen çalışma; yeni nesil motivasyon tekniği olan oyunlaştırma(gamification) tekniklerinin yüksek öğrenimde eğitim amaçlı kullanılmasına güzel bir örnektir. Kasım 2017 tarihinde tasarlanmaya başlayan çalışma için, oyunlaştırma modeli geliştirilmiş, kullanılacak oyunlaştırma dinamik, mekanik ve bileşenleri belirlenmiş, farklı zorluk seviyelerinde örnek vaka çalışmaları geliştirilmiş, bu içeriklerin bilgisayar tabanlı yürütülmesi için bir yazılım altyapısı oluşturulmuştur. Geliştirilen yazılım araçları ile 2018 bahar döneminde Organizational Marketing dersinde 3 hafta süresince öğrencilere uygulamalı eğitim verilmiştir.

Dr.İlker Akgün, Prof.Dr. Emine Çobanoğlu, İngilizce İşletme Üretim Yönetimi ve Pazarlama Yüksek Lisans Programı öğrencisi Evren Dağ Başar ve Oyunlaştırma Türkiye grubu üyesi Aysu Erensoy tarafından yürütülen çalışmanın temel amacı; öğrencinin eğlenerek öğrenmesi olup, pazarlama kavram ve stratejilerinin öğrenilmesi konusunda oyunlaştırmanın kullanıldığı üniversitemizdeki ilk örnekler arasında yer almaktadır.

Marmara İşletme

Marmara İşletme

Marmara İşletme

Bu sayfa İşletme Fakültesi tarafından en son 20.05.2018 14:54:00 tarihinde güncellenmiştir.